ul. Za Dworcem 3a
77-400 Złotów
tel.67 263 53 84
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ePUAP:/PINB-Zlotow/SkrytkaESP

NIP 7671463736
REGON 570798781

GODZINY URZĘDOWANIA:
poniedziałek: 8:00 - 16:00
wtorek - piątek:  7:30 - 15:30

GODZINY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
poniedziałek: 8:30 - 15:30
wtorek - piątek: 8:00 - 15:00

konto Urzędu Miejskiego w Złotowie
Spółdzielczy Bank Ludowy w Złotowie
96 8941 0006 0016 4975 2000 0010 

Aktualne druki do pobrania 

Szanowni Państwo,

na podstawie Zarządzenia nr 6 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lutego 2025 r. w sprawie wyznaczenia dla członków korpusu służby cywilnej dni wolnych od pracy: 

  1. dzień 2 maja 2025 r. – z tytułu Święta Narodowego Trzeciego Maja przypadającego w sobotę 3 maja 2025 r.;
  2. dzień 10 listopada 2025 r. – z tytułu święta Wszystkich Świętych przypadającego w sobotę 1 listopada 2025 r.

będą dniami wolnymi od pracy dla pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Złotowie.

W tych dniach, Inspektorat będzie nieczynny.

 


ul. Za Dworcem 3a
77-400 Złotów
tel.67 263 53 84
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ePUAP:/PINB-Zlotow/SkrytkaESP

NIP 7671463736
REGON 570798781

GODZINY URZĘDOWANIA:
poniedziałek - 8:00 - 16:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30

GODZINY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:00

konto Urzędu Miejskiego w Złotowie
Spółdzielczy Bank Ludowy w Złotowie
96 8941 0006 0016 4975 2000 0010 

 

Portal eBudownictwo – brama cyfrowych usług Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego uruchomił nowy portal eBudownictwo. Portal jest miejscem startowym do wszystkich usług i narzędzi cyfrowych urzędu dostępnych w procesie inwestycyjno-budowlanym.

Prezentacja portalu odbyła się podczas ogólnopolskiego kongresu GUNB „Cyfryzacja procesu budowlanego w praktyce”, który odbył się 30 sierpnia w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. 

Nowy portal dostępny jest pod adresem  e-budownictwo.gunb.gov.pl.

W ciągu ostatnich trzech lat podjęliśmy wiele inicjatyw w ramach cyfryzacji procesu budowlanego. Właśnie udostępniamy bardzo ważne rozwiązanie, które stawia niejako kropkę nad ‘i’ tego procesu i scala wszystkie nasze projekty cyfrowe. Jest to portal eBudownictwo. Portal przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o obywatelach, którzy na każdym etapie realizacji budowy potrzebują korzystać z naszych cyfrowych rozwiązań. Tu znajdą je wszystkie w jednym miejscu, dostępne przez całą dobę i 7 dni w tygodniu - powiedziała podczas kongresu Dorota Cabańska, Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

O portalu

Główne cele budowy portalu eBudownictwo to:

  • udostępnienie wszystkich usług cyfrowych GUNB w jednym miejscu,
  • zwiększenie liczby użytkowników aplikacji uruchomionych przez GUNB,
  • popularyzacja projektu cyfrowych usług budowlanych.

Brama do usług

Z poziomu portalu można uzyskać dostęp do następujących aplikacji i systemów GUNB:

  • eBudownictwo Wnioski
  • Elektroniczny Dziennik Budowy (EDB)
  • Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB)
  • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
  • Elektroniczny Centralny rejestr Osób Posiadających Uprawnienia Budowlane (e-CRUB)
  • eWykonaniaZastępcze
  • Akademia GUNB

Poprzez portal można także przejść do bazy wiedzy GUNB, listy pytań i odpowiedzi, bloga o cyfryzacji dostępnych na stronie gunb.gov.pl.

Ponadto, portal udostępnia informacje na temat Systemu do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie (SOPAB).

Celem projektu SOPAB jest dostarczenie urzędom w całej Polsce oprogramowania i sprzętu do prowadzenia spraw z obszaru budownictwa. W dłuższej perspektywie SOPAB ma zrealizować ideę "jednego okienka" do prowadzenia spraw obywateli z obszaru budownictwa.

Kongres GUNB

Kongres organizowany jest pod tytułem: „Cyfryzacja procesu budowlanego w praktyce”. Wydarzenie odbywa się pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju i Technologii w siedzibie ministerstwa, przy pl. Trzech Krzyży 3/5 w Warszawie. Celem kongresu jest podsumowanie dotychczasowych działań GUNB w obszarze cyfryzacji procedur prawa budowlanego i dalsza ich popularyzacja.

Właścicielu, Zarządco nieruchomości!

Zgodnie z komunikatami Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 21 lipca 2023 r. (https://dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2023 poz. 1451-1455) , od 18 września 2023 r. – czyli od momentu wdrożenia pełnej wersji systemu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, protokół elektroniczny          (e-protokół) będzie jedyną ważną formą, która potwierdza wykonanie przeglądu przewodów kominowych.

Protokół w wersji papierowej – bez wpisania do systemu nie będzie miał żadnej mocy prawnej.

Przed zleceniem takiego przeglądu – należy zapytać kominiarz wykonującego usługę o e-protokół!

W nowej wersji CEEB, Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wdroży również moduły, które pozwolą obywatelowi zamówić za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej inwentaryzację budynku lub przegląd przewodów kominowych. Nowe funkcjonalności dedykowane będą również pracownikom administracji publicznej i przedsiębiorcom – kominiarzom i osobom z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi.

Źródło: https://www.gunb.gov.pl/aktualnosc/ceeb-mozliwosci-pelnej-wersji-systemu-zone

  • Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Złotowie - mgr inż. Mateusz Szweda
  • Ekspert Nadzoru Budowlanego -  mgr inż. Aleksandra Marmur
  • Inspektor - mgr inż. Alina Łopacińska
  • Radca prawny - Patrycja Rudnik - Włoszczyńska
  • Starszy referent - Joanna Warpińska
  • Referent -  Anna Rembecka
  • Główny Księgowy - Urszula Powalisz
  • IOD - Adam Michalak

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO
W ZłOTOWIE

 

§, 1

1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej "Regulaminem", określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Złotowie.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
1) Inspektoracie należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego,
2) Powiatowym Inspektorze należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

§, 2

Inspektorat działa na podstawie :
1) odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane,
2) niniejszego regulaminu.

§, 3


1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego jest organem nadzoru budowlanego I instancji.
2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Złotowie pod względem merytorycznym podlega Wielkopolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Poznaniu, a pod względem służbowym Staroście Powiatowemu w Złotowie.
3. Inspektorat jest jednostką organizacyjną, przy pomocy którego wykonuje swoje zadania Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
4. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu złotowskiego.

§, 4

1. Do zadań Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego należy:
1) kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego,
2) badania przyczyn powstawania katastrof budowlanych,
3) współdziałanie z organami kontroli państwowej,
4) kontrola działania organów administracji architektoniczno - budowlanej.
2. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
3. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
1) działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) postępowaniami administracyjnymi,
3) postępowaniami egzekucyjnymi,
4) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
5) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno - budowlanej i organami kontroli państwowej,
6) obsługą prawną inspektoratu,
7) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i słuzbowej,
8) przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) właściwym gospodarowaniem mieniem Inspektoratu,
10) działalnością kontrolną, polegającą na przeprowadzaniu obowiązkowych kontroli obiektów budowlanych.
4. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Złotowie wykonuje swoje zadania przy pomocy samochodu służbowego.

§, 5

Powiatowy Inspektor lub osoby działające z jego upoważnienia maja prawo wstępu do:
1. obiektu budowlanego
2. na teren:
1) budowy
2) zakładu pracy
3) uchylony
w celu:
a) kontrolowania dokumentów stanowiących podstawę wykonania robót, certyfikatów i deklaracji zgodności dla stosowanych w pracach budowlanych materiałów i wyrobów,
b) kontrolowania procesu budowlanego pod względem zgodności z wydanym pozwoleniem na budowę, stosowanych technologii i materiałów,
c) kontrolowania osób wykonujących funkcje techniczne w budownictwie, a w szczególności:
- projektantów,
- kierowników budowy,
- inspektorów nadzoru inwestorskiego,
d) kontrolowania obiektów budowlanych w czasie użytkowania,
e) kontrolowania dokumentacji użytkowanych obiektów budowlanych,
f) prowadzenia postępowania w sprawie katastrofy budowlanej,
g) prowadzenia postępowań w sprawach, w których wykryto nieprawidłowości, celem doprowadzenia do zgodności z prawem.


§, 6

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Złotowie swoje obowiązki realizuje przy współpracy ze:
1) Starostą Powiatu Złotowskiego będącym organem pierwszej instancji administracji architektoniczno - budowlanej, do którego kompetencji należą wszystkie sprawy określone w Prawie budowlanym, a nie zastrzeżone do kompetencji organów nadzoru budowlanego.
2) Burmistrzami i Wójtowi z terenu Powiatu Złotowskiego.
3) Innymi służbami i inspekcjami działającymi na terenie Powiatu Złotowskiego.

§, 7

1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy :
1) opracowanie regulaminu wewnętrznego Inspektoratu
2) sporządzanie planów kontroli,
3) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
4) udzielanie imiennych upoważnień do wykonania inspekcji terenowej,
5) wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
6) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,
7) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
8) występowanie do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
9) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków.
2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji wskazanych w § 7 ust. 1 pkt 1 i 9.

§, 8

Powiatowy Inspektor podpisuje :
1) decyzje administracyjne i postanowienia,
2) akty prawa wewnętrznego,
3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
5) odpowiedzi na skargi i wnioski.


§, 9

W skład Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) komórka do spraw inspekcji i orzecznictwa,
2) jednoosobowe stanowisko do spraw finansowo - księgowych,
3) jednoosobowe stanowisko do spraw orzeczniczo - prawnych,
4) komórka do spraw organizacyjno - administracyjnych.


§, 10

1. Do zakresu działania komórki do spraw inspekcji i orzecznictwa należy w szczególności :
1) prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
3) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
4) uchylony
5) przygotowywanie aktów administracyjnych z zakresu właściwości Powiatowego Inspektora,
6) wykonywanie zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora,
7) prowadzenie działalności kontrolnej polegającej na przeprowadzeniu obowiązkowych kontroli obiektów budowlanych,
8) prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z oddawaniem obiektów budowlanych do użytku.
2. Kierujący inspekcją :
1) opracowuje projekty planów inspekcji, o których mowa w ust. 1 pkt. 1,
2) przygotowuje okresowe sprawozdania z działalności inspekcji wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora.


§, 11

Do zakresu działania komórki do spraw organizacyjno - administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności :
1) prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
2) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
3) gospodarka sprzętowa,
4) obsługa sekretariatu,
5) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej oraz w ustawie Prawo budowlane,
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora,
7) prowadzenie spraw kadrowych,
8) uchylony,
9) prowadzenie obsługi kasowej Inspektoratu,
10) prowadzenie rozliczeń pracowników w zakresie wynagrodzeń,
11) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.


§, 12

Do zakresu działania stanowiska do spraw finansowo - księgowych należy:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki oraz gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
2) opracowywanie projektu budżetu Inspektoratu z podziałem wydatków budżetowych wg obowiązującej klasyfikacji budżetowej,
3) sporządzanie sprawozdań finansowych składanych na zewnątrz przez jednostkę,
4) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez Powiatowego Inspektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
5) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia grupowego pracowników,
6) naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz prowadzenie obsługi dokumentów ubezpieczeniowych i wymiany informacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przy pomocy programu Płatnik,
7) naliczanie i odprowadzanie należnych zaliczek na podatek dochodowy.

§, 12a

Do zakresu działania stanowiska orzeczniczo - prawnego należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
2) prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
3) obsługa prawna Powiatowego Inspektora i Inspektoratu,
4) przygotowywanie aktów administracyjnych z zakresu właściwości Powiatowego Inspektora,
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§, 13

1. Do pracowników Inspektoratu mają zastosowane przepisy :
1) ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych,
2) ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy,
3) ustawy z dnia 24 sierpnia 2006r. o służbie cywilnej,
4) regulaminu pracy Inspektoratu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W 2001 roku - na podstawie artykułu 61 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej - Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił Ustawę o dostępie do informacji publicznej.

Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie.

Podkategorie

W tej części Biuletynu udostępniamy podstawowe informacje o naszej Przykładowej Instytucji: o statusie prawnym, danych teleadresowych, danych ułatwiających kontakt z Przykładową Instytucją i jej komórkami organizacyjnymi.

COM_CONTENT_READ_MOREPodstawowe informacje

Na tej stronie znajdują się skróty do działów o aktach prawnych regulujących podstawy działania Przykładowej Instytucji.

COM_CONTENT_READ_MOREPodstawy prawne

Na tej stronie zamieszczamy przepisy wewnętrzne regulujące różne aspekty działania Przykładowej Instytucji.

COM_CONTENT_READ_MOREPrzepisy wewnętrzne

W dziale Organizacja znajdują się informacje o strukturze organizacyjnej Przykładowej Instytucji, organach zarządzających, ich składzie i kompetencjach oraz o działach i komórkach organizacyjnych Przykładowej Instytucji.

COM_CONTENT_READ_MOREOrganizacja

W tej części Biuletynu udostępniane są informacje o działalności Przykładowej Instytucji - źródła programów i planów działania, strategie, programy, plany, projekty oraz raporty i sprawozdania z ich realizacji.

COM_CONTENT_READ_MOREDziałalność

W tym dziale prezentujemy informacje o planach finansowych Przykładowej Instytucji oraz sprawozdaniach z ich realizacji, konstruowaniu planów finansowych oraz o majątku, jakim zarządza Przykładowa Instytucja.

COM_CONTENT_READ_MOREGospodarka

Ta część Biuletynu przeznaczona jest na publikację dokumentacji przebiegu i efektów kontroli, wystąpień pokontrolnych oraz stanowisk, wniosków i opinii podmiotów je przeprowadzających.

COM_CONTENT_READ_MOREKontrole i audyty

W tym dziale publikujemy informacje o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw w Przykładowej Instytucji. Można tutaj również pobrać wzory wniosków i formularzy.

COM_CONTENT_READ_MOREZałatwianie spraw

W tym dziale znajdą Państwo ogólne informacje o Biuletynie Informacji Publicznej, pomocne instrukcje oraz dane kontaktowe administratorów i redaktorów BIP.

COM_CONTENT_READ_MOREO BIP

W tym dziale znajdują się szczegółowe omówienia zasad dostępu do informacji publicznej oraz przepisy prawne regulujące  udostępnianie informacji publicznych.

COM_CONTENT_READ_MOREO informacji publicznej

Na tej stronie znajdują się odnośniki do informacji, które mogą pomóc w korzystaniu z Biuletynu Informacji Publicznej Przykładowej Instytucji.

COM_CONTENT_READ_MOREPomoc BIP

W tym dziale znajdują się oświadczenia prawne wydawcy BIP – warunki korzystania z serwisów internetowych wydawcy, w tym z BIP, polityka prywatności, oświadczenie o dostępności

COM_CONTENT_READ_MOREInformacje prawne

W tym dziale znajdą Państwo informacje o administratorach i redaktorach Biuletynu Informacji Publicznej Przykładowej Instytucji.

COM_CONTENT_READ_MORERedakcja BIP